Personalitzant objectes ImageList
Quan personalitzeu
objectes ImageList,
veureu la finestra
següent:
Un objecte ImageList es pot carregar afegint-hi un sol mapa de bits que contingui totes les imatges, o afegint-hi un recurs d'imatge (mapa de bits, icona o cursor) per cada índex. En tots dos casos, els recursos indicats han d'existir a la Taula d'Imatges de l'Editor de Recursos.
Si trieu la primera opció (carregar un sol mapa de bits), només es podrà afegir un únic recurs de mapa de bits. El número total d'imatges a la llista d'imatges dependrà de l'amplada que tingui l'objecte ImageList, indicada per la seva propietat ImageWidth. El mapa de bits que s'hagi de carregar, ha de tenir, com a mínim, l'amplada indicada per aquesta propietat. Si és més petita, el recurs no es carregarà i es generarà l'error corresponent.
D'altra banda, si trieu la segona opció (carregar una imatge per cada índex), es podran carregar fins a 256 imatges. Les imatges carregades seran degudament redimesionades per tal de tenir la mateixa alçada i amplada que les indicades per a la llista d'imatges (vejeu les propietats ImageHeight i ImageWidth), i han de ser recursos existents a la Taula d'Imatges de l'Editor de Recursos.
IMPORTANT: La propietat BackColor
de
una llista d'imatges s'utilitza com a color de fons quan es dibuixen
les imatges. Si voleu que les imatges es
dibuixin transparentment, poseu aquest valor a CLR_NONE,
és a dir, 0xFFFFFFFF.
OBSERVACIONS:
L'alçada i l'amplada d'un objecte ImageList
es
donen sempre en pixels
o twips
depenent de la propietat ScaleMode
del seu pare (si el pare és un objecte Window,
MDIWindow
o Picture),
o del primer
ascendent que tingui la propietat ScaleMode.
NOTA:
Podeu descarregar un simple exemple d'una ImageList
fent clic aquí.