Propietat Layout


Disponible per a tots els objectes excepte ImageList i Thread.

Lectura/Escriptura en temps de disseny
Lectura/Escriptura en temps d'execució

Indica si el layout d'un objecte va d'esquerra a dreta o de dreta a esquerra.

El layout d'un objecte defineix la manera en que es mostren el text i els objectes del Graphics Device Interface (GDI) en una finestra o control, la localització de l'origen, i si la coordenada horitzontal augmenta en desplaçar-se cap a l'esquerra o cap a la dreta. La majoria d'idiomes requereixen un layout d'esquerra a dreta (en anglés LTR), però alguns idiomes, com ara l'àrab i l'hebreu, requereixen un layout de dreta a esquerra (en anglés RTL).


Per als objectes finestra (Window, MDIWindow i DialogBox), aquesta propietat pot tenir un dels valors següents:

0  Left-To-Right   El layout de la finestra va d'esquerra a dreta (predeterminat).
1  Right-To-Left   El layout de la finestra va de dreta a esquerra. L'origen se situa a l'extrem dret de la finestra.


Per als objectes control (excepte ImageList i Thread), aquesta propietat pot tenir un dels valors següents:

0  Left-To-Right   El layout del control va d'esquerra a dreta.
1  Right-To-Left   El layout del control va de dreta a esquerra. L'origen se situa a l'extrem dret del control.
2  Inherited   El layout del control s'hereta del seu pare (predeterminat).

Als projectes visuals, els objectes Group, Picture i Rebar també poden tenir controls fill, per tant, recordeu tenir-ho present atès que un control que tingui la seva propietat Layout posada a "2 - Inherited" sempre heretarà el layout del seu pare (que pot ser que NO sigui la owner window). D'altra banda, hi ha dos mètodes disponibles per modificar el layout en temps d'execució, GetLayoutRTL i SetLayoutRTL.


AVÍS: Aquesta propietat no té cap efecte si el Windows que s'utilitza no té una plataforma bidireccional (Windows 2000 o posterior).