Objectes App i Error (només projectes visuals)
En temps
d'execució, podeu tenir accés a aquests dos
útils i interressants
objectes:
Objecte App
L'objecte App conté informació sobre l'aplicació i disposa dels següents membres:
Accel El "handle" de la taula principal d'acceleradors, si n'hi ha algun, o NULL CommandLine La línia de comandes de l'aplicació (exclöent-hi el nom y la ubicació del programa) FileName El nom del fitxer executable Header La capçalera o títol de l'aplicació (el text del camp Capçalera de les propietats del projecte) Instance El "handle" de la instància de l'aplicació Main El "handle" de la finestra principal (finestra d'inici) de l'aplicació Major El número major de la versió Minor El número menor de la versió Path La ubicació de l'aplicació Previous El "handle" de la finestra principal de la instància previa, si n'hi ha alguna, o NULL ProcessID L'identificador del procés (no el handle del procés). Per obtenir el handle del procés, crideu la funció de l'API GetCurrentProcess. Revision La revisió de la versió ThreadID L'identificador del "thread" que ha creat la finestra principal.
Algunes aplicacions només poden tenir una instància en marxa al mateix temps (p. e. l'exemple EC Player que ve amb l'Easy Code). Per tal de saber si ja hi ha alguna altra instància corrent quan inicieu l'aplicació, comproveu la variable App.Previous en el missatge WM_CREATE. Si App.Previous no és NULL i no voleu iniciar una altra instància, retorneu -1. El valor d'App.Previous és el "handle" de la finestra principal de la instància que ja està en marxa (si n'hi ha alguna), o NULL.
AVÍS: No haurieu de CANVIAR
MAI cap dels valors de l'objecte
App
o l'aplicació podría bloquejar-se.
OBSERVACIONS: El membre CommandLine apunta a una cadena de text acabada en zero que conté només la línia de comandes de l'aplicació (si n'hi ha alguna), és a dir, sense incloure ni el nom ni la ubicació del programa ("path"). Per tal d'obtenir la línia de comandes sencera, utiitzeu la funció de l'API GetCommandLine.
Objecte Error
L'objecte Error sempre conté informació sobre l'última excepció produïda i disposa de dos membres:
Code
Description
Error.Code és una variable DWord que emmagatzema el codi de l'excepció, mentre que Error.Description és un punter a l'adreça efectiva d'una cadena acabada en zero que conté la descripció de l'excepció (aquest membre només està disponible en mode Debug). Els valors de l'objecte Error es posen a zero (membre Code) i a una cadena buïda (membre Description) en iniciar-se l'aplicació. Quan es produeix una excepció, el codi i la descripció s'emmagatzemen als membres corresponents de l'objecte Error, i romanen sense modificar fins que es produeix una altra excepció. Si voleu, podeu posar Error.Code a zero abans de portar a terme una operació, però no haurieu de CANVIAR MAI l'adreça d'Error.Description.
OBSERVACIONS:
Tots dos objectes només estan disponibles en temps
d'execució. Quan es treballa en mode Release
només
Error.Code
és
vàlid,
atès que Error.Description
existeix però no s'actualitza mai a les llibreries
ECStcMsr.lib
o ECDllMsr.lib.