Objectes control (controls fill)
Els controls són petites finestres que es posen dins dels objectes finestra. Als projectes visuals es poden posar controls a dins de qualsevol objecte finestra excepte a les MDI Windows, mentre que als projectes clàssics només es poden posar controls dins dels Quadres de diàleg ("Dialog boxes"). L'Easy Code maneja els controls següents:
Static Un simple objecte rectangular que pot contenir text. Normalment s'utilitza com a etiqueta Edit Un objecte editor amb algunes funcions d'edició per tal que accepti l'entrada de text de l'usuari Group Un marc utilitzat per agrupar altres controls. L'objecte Group és un contenidor i pot tenir altres controls dintre seu, incloënt-hi altres objectes Group o Picture Button Un botó clàssic del Windows que porta a terme una acció associada amb ell Check Un quadre de verificació que pot alternar-se entre "marcat" i "desmarcat" per tal de seleccionar o deseleccionar diferents opcions Radio Similar a l'objecte Check però que es pot agrupar amb altres objectes Radio per tal de seleccionar una o més combinacions d'opcions List Un objecte que és una llista que pot tenir diversos ítems de cadenes de text. Els ítems es poden seleccionar Combo Similar a l'objecte List però que només mostra l'ítem seleccionat a la part superior. La seva llista es pot desplegar per tal de mostrar més ítems Picture Un objecte que pot mostrar imatges (bitmaps, icones o cursors) i text. L'objecte Picture és un contenidor i pot tenir altres controls dintre seu, incloënt-hi altres objectes Group o Picture Image Un simple objecte estàtic utilitzat per mostrar imatges (bitmaps, icones, o cursors) HScroll Una barra de desplaçament horitzontal utilitzada per desplaçar-se per un altre objecte que és més gran que la seva àrea visible VScroll Una barra de desplaçament vertical utilitzada per desplaçar-se per un altre objecte que és més gran que la seva àrea visible RichEdit Un objecte editor més complet, amb funcions d'edició, que accepta el format de text enriquit ("rich text") TreeView Un objecte que mostra una llista jeràrquica d'ítems que poden tenir subítems. Fent clic sobre un ítem, els subítems associats es poden expandir o contraure ListView Un objecte que mostra icones, text o totes dues coses, en columnes separades, i que pot mostrar-se de diferents maneres (vistes) ToolBar Un objecte que mostra una fila de botons amb gràfic que activen comandes. Prémer un botó de la Toolbar és equivalent a triar un ítem de menú StatusBar Un objecte que pot contenir un o més panells. Cada panell és una àrea rectangular de la barra d'estat que podeu utilitzar per mostrar informació ProgressBar Un objecte rectangular que s'omple gradualment, d'esquerra a dreta, utilitzat per una aplicació per tal d'indicar el progrés d'una operació Slider Un objecte (també conegut com a trackbar) que conté un lliscador i marques opcionals TabStrip Un objecte amb separadors (pestanyes) que pot definir múltiples pàgines dins la mateixa àrea d'una finestra UpDown Un objecte amb dues fletxes que l'usuari pot utilitzar per ajustar un valor Animate Una finestra rectangular que mostra un clip en format AVI ("Audio Video Interleaved") IpAddress Similar a un objecte Edit, però formatat per introduir una adreça I.P. ImageCombo Una versió més avançada de l'objecte Combo, amb capacitat de mostrar imatges Calendar Un objecte que mostra un calendari mensual tradicional. Els usuaris poden utilitzar-lo per visualitzar i seleccionar dates DateTime Un objecte que permet a l'usuari seleccionar la data l l'hora, i mostrar-la en un format específic HotKey Un objecte que permet a l'usuari definir una "hot key" Pager Un objecte contenidor que s'utilitza amb una finestra que no té prou àrea visible per mostrar tot el seu contingut ImageList Una col·lecció d'imatges de la mateixa grandària que poden referir-se pel seu índex Header Un objecte nomalment situat damunt de columnes de text o números. Pot contenir un títol i una imatge per cada columna, i es pot dividir en diverses parts Rebar Un contenidor per a controls fill. Pot contenir una o més bandes, i cada banda pot tenir qualsevol combinació d'una barra "gripper", un mapa de bits, una etiqueta de text, i un control fill Thread Un objecte que permet crear threads a les aplicacions visuals i que es tracta com un control fill tot i que no ho és. Vegeu l'ajuda de l'Objecte Thread per a més informació User Un control personalitzat definit per l'usuari. Cal que tingui un nom de classe que ha d'estar registrat, o una de les classes predefinides del Windows
OBSERVACIONS:
Els controls definits per l'usuari (User)
només
estan disponibles als projectes clàssics. El nom de classe
especificat per un control d'usuari, ha d'estar
registrat abans d'obrir el quadre de diàleg que el
conté. Si la classe no està registrada, el
quadre de diàleg no serà creat i mai no
serà visible, excepte si la seva propietat
NoFailCreate
es igual a TRUE.
Si no especifiqueu cap nom de
classe per un control d'usuari, l'Easy Code crearà un
objecte Static
invisible (classe "STATIC")
per tal que el quadre de diàleg pugui ser creat.