Utilitzant el Masm32 v11 Unicode (tots els projectes)
La
versió 11 del Masm32 us permet
programar aplicacions Unicode d'una manera molt fàcil
definint
la constant __UNICODE__. Aprofitant aquesta nova
característica, l'Easy Code incorpora la nova
opció Mode Unicode del Masm32, a les
Propietats del projecte.
Si aquest quadre de verificació està seleccionat,
la constant
__UNICODE__ serà definida internament per
l'IDE, per tal
que totes les funcions, estructures i constants de l'API facin
referència als seus valors Unicode.
Per poder seleccionar/deseleccionar
aquesta nova opció, el quadre de verificació Genera
el projecte
com a Unicode (Windows NT o posterior) ha d'estar
seleccionat, altrament estarà deshabilitada.
Ambdues opcions fan que l'aplicació generada funcioni en
mode Unicode,
però hi ha una diferència rellevant entre elles:
Als projectes visuals, l'opció Genera
el projecte com a Unicode (Windows NT o posterior)
fa
que l'aplicació generada comprovi (en temps
d'execució) la plataforma
en la que s'està executant. Si la plataforma és
anterior a Windows
NT 4.0, l'aplicació s'executa en mode ANSI.
Altrament, si la
plataforma és Windows NT 4.0 o posterior,
l'aplicació s'executa en
mode Unicode. Per aquest motiu, heu de tenir sempre
present en
quin mode s'està executant l'aplicació quan
escriviu codi, per tal
de cridar la versió correcta de les funcions de l'API
(acabada en "A"
o "W") en tot moment. Per a més informació, vegeu
el tòpic Aplicacions
ANSI / Unicode.
Altrament,
l'opció Mode Unicode del Masm32 no fa
cap
comprovació en temps
d'execució, només defineix o no la constant __UNICODE__
del
Masm32 (tant als projectes visuals com als clàssics), la
qual cosa
fa que el compilador faci referència a la versió
de l'API corresponent,
acabada en "A" o "W". Quan aquesta opció està
seleccionada,
l'aplicació sempre es compilarà amb les versions
Unicode
de totes les funcions, estructures i constants de l'API (si no
és que el codi es refereix explícitament a les
versions acabades en "A"). Com a resultat, l'aplicació
generada no funcionarà en Windows
95/98/ME.
Tenint en compte tot el que s'ha dit,
podeu seleccionar les dues opcions, Genera el projecte com a
Unicode (Windows NT o posterior) i Mode Unicode del
Masm32,
al vostre projecte, però NOMÉS si voleu fer una
aplicació que
s'executi únicament en sistemes operatius Windows Unicode
(Windows NT i posterior).
L'exemple Theming per provar aquesta nova opció ha estat afegit a la carpeta Examples. El projecte Theming activa o desactiva els estils visuals al Windows XP i sistemes posteriors. Marcant o desmarcant les opcions Genera el projecte com a Unicode (Windows NT o posterior) i Mode Unicode del Masm32, es generarà, respectivament, una aplicació Unicode o ANSI sense haver de fer ni una sola modificació en el codi.
OBSERVACIONS: L'opció Mode
Unicode del
Masm32 no té cap
efecte en versions del Masm32 anteriors a la v11.